Google üçüncü taraf çerezleri aşamalı olarak kaldırma planlarını durdurdu – uzmanlar görüş bildiriyor
Google (NASDAQ:GOOGL) Salı günü yaptığı açıklamada Chrome tarayıcısında üçüncü taraf çerezlerini desteklemeye devam edeceğini duyurdu.
Şirket, Privacy Sandbox API’lerini geliştirmeye çalışırken, artık kullanıcılara web tarama tercihlerini yönetmek için istedikleri zaman değiştirebilecekleri net seçenekler sunmayı amaçlıyor. Bu duyuru, 2025 yılı başlarında üçüncü taraf çerezlerinin tamamen kaldırılmasını hedefleyen son programla birlikte, birkaç ertelemenin ardından geldi.
Stifel analistleri, “Son yaklaşık dört yıldaki sayısız ertelemenin ve yayıncılar, reklamverenler ve reklam teknolojisi sağlayıcıları arasındaki test ve hazırlık eksikliğine ilişkin medyada yer alan kapsamlı haberlerin ardından, sektördeki pek çok kişinin bu sonucu tahmin ettiğini düşünüyoruz” dedi.
“Daha önce üçüncü taraf çerezlerin kademeli olarak kaldırılacağına inanıyorduk ve sektörün Apple’ın önceki üçüncü taraf çerez kaldırma girişimlerine hazır olmasına kıyasla bu kez daha donanımlı olacağından oldukça emindik,” diye devam ettiler.
Daha geniş bir bağlamda analistler, üçüncü taraf çerezlerinin korunmasının sektördeki birçok kişi için, özellikle de olumsuz etkilerle karşılaşması beklenen daha küçük yayıncılar için avantajlı olacağı görüşündeler.
Analizlerinde, çerezlerin kaldırılması beklentisi şirketin hisse senedi değerini etkileyen önemli bir endişe kaynağı olduğundan, bu duyurudan kazançlı çıkacak birincil şirket olarak Criteo’yu (CRTO) işaret ediyorlar.
BMO Capital Markets analistleri de CRTO’yu ana faydalanıcı olarak gösterdi ve The Trade Desk’in (NASDAQ:TTD) de çerezlerin kaldırılmaması nedeniyle olumlu bir konumda olduğunu belirtti.
BMO Capital Markets analistleri, “Özellikle UID2.0 ile veri kalitesindeki düşüşün sınırlı olmasını ve reklamverenlerin yüksek bir Reklam Harcaması Getirisi (ROAS) elde etmeye devam etmesini bekliyoruz” dedi.
“UID2.0’ın The Trade Desk’in herkese açık olan çerezlere alternatifi olduğunu ve bir e-posta adresini veya telefon numarasını kullanıcıya kişisel olarak bağlı olmayan benzersiz bir reklam tanımlayıcısına (UID2) dönüştürdüğünü unutmayın.”
Bu makale AI’nin yardımıyla üretilmiş ve çevrilmiş ve bir editör tarafından gözden geçirilmiştir. Daha fazla bilgi için lütfen Hüküm ve Koşullarımıza bakınız.