Haber

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, İstanbul Havalimanı’nda gündeme ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, “Ekonomilerin bu kadar küçüldüğü bir dönemde Türkiye yatırımlarını artırmaya devam ediyor. Elbette bunları yapmak için güçlü bir irade ve lider gerekiyor. İnşallah bizde olur. güçlü lider. Bu yatırımlar Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde ve Türkiye’nin büyümesi hızla devam edecek.” dedim.

İstanbul Havalimanları Muhabere Derneği üyeleriyle birlikte havalimanına gelen Karaismailoğlu gündeme ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

İlgili Makaleler

2022 yılının kendileri için hareketli bir yıl olduğunu ifade eden Karaismailoğlu, “Çok önemli yatırımlarımızın tamamlandığı, önemli yatırımlarımızın başladığı bir yıl oldu. Sadece havada değil, kara ve demiryollarında da önemli bir gayret sarf ediyoruz. .Ekonomilerin bu kadar dar olduğu bir dönemde Türkiye yatırımlarını artırarak yatırımlarını artırdı.Devam ediyor.Tabi bunları yapmak için güçlü bir irade ve lider gerekiyor.O güçlü liderimiz de inşallah bizde de olur. yatırımlar ve Türkiye’nin büyümesi Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde hızla devam edecektir.” dedi.

İstanbul Havalimanı, Marmaray, 1915 Çanakkale Köprüsü gibi mega altyapı projelerinin bu güçlü iradeyle tamamlandığını belirten Karaismailoğlu, “Bu projeleri gerçek zamanlı olarak başlatmasaydık bugün yapamazdık. Doğru zaman. Bugün bu projeleri yapmaya kalksanız, bu yatırım maliyeti neredeyse iki katına çıkar.” Bugün bu tedarik zincirleriyle yapamazsınız. 2,5 milyar euro. 1915 Çanakkale Köprüsü ve otoyolu… 3.5 milyar euroya bugün yapamazsınız. Dünya ekonomileri küçülürken siz bu tedarikleri yapamazsınız.” ifadelerini kullandı.

İstanbul Havalimanı’nın başarılarına değinen Karaismailoğlu, İstanbul Havalimanı’nın Türkiye Cumhuriyeti’nin gücünü gösterdiğini vurguladı. Karaismailoğlu, “Yaz aylarında 1.400 uçak, 230 bin yolcu, 200 bine varan istihdam… Türkiye’yi uçuran projelerden biri bu. Burada yapılacak her şeye bizim de katkımız olmalı.” dedim.

İstanbul Havalimanı’na uçan havayolu şirketlerinin sayısını ve çeşitliliğini artırmak için çalışmalarını sürdürdüklerini kaydeden Karaismailoğlu, “Burası ile sürekli iletişim halindeyiz. Buradaki yolcu sayısını artırmak ve gelişmek Bakanlık olarak bizim görevimiz. burası. Türk Hava Yolları (THY) İstanbul Havalimanı’nda.) bir yanda farklı markaların gelmesi tercih ettiğimiz bir konu. Hem THY büyüyecek burada çeşitlilik artacak. Geçen yıl 65 milyon… İnşallah bu yıl 70 milyonu geçecek, burası Türkiye’yi dünyaya bağlayan bir merkez.” şeklinde konuştu.

İstanbul Havalimanı metrosunda milli sinyalizasyon sistemi kullanıldı

Adil Karaismailoğlu, Kağıthane-İstanbul Havalimanı metrosunun birçok açıdan özel bir metro hattı olduğunu vurgulayarak, şunları söyledi:

“İlk defa yerli milli sinyalizasyon burada kullanılacak. Sinyalizasyon dünyada 5-6 firmanın münhasıran elinde olan bir işti. Hem yüksek maliyetler hem de bitmek bilmeyen işler… Bir de keyfi fiyatlarıyla karşı karşıya kaldık. ASELSAN ile iş birliği yaparak yerli ve milli “İlk defa burada sinyalizasyon kullanacağız. Bundan sonra tüm metro hatlarında kullanacağız. Buradaki demiryolu araçları yüzde 60 yerlilik ile Ankara’da üretiliyor. Bu önemli bir başarıdır. Bu aynı zamanda 34 kilometrelik uzunluğu ile dünyanın en uzun metrolarından biridir. Bu hatta aynı anda 10. “Tek tünel açma makinesiyle çalışan tek metro burası. İnşallah Türkiye’nin en hızlı metrosu olarak dünyanın en iyi havalimanına hizmet edecek.”

“Gayrettepe istasyonu 3-4 ay sonra açılacak”

Hattın Gayrettepe kısmının yapımında gecikmeye değinen Karaismailoğlu, “Gayrettepe metro istasyonu özel bir durak. Yerin 70 metre altından geçiyor. Üzerinde yoğun bir yerleşim var. Kağıthane ile Gayrettepe’nin ortası 300 metre. 3,5 kilometre uzunluğunda. 70 metre derinlikte tasarlanan bu istasyon birçok noktaya bağlanacağı için bunun zorluğundan dolayı 3-4 ay gecikmeyle açılışını yapacağız.” dedim.

Hızlı tren Sabiha Gökçen ve İstanbul Havalimanı’nda duracak

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, Ankara-İstanbul hızlı tren hattını Sabiha Gökçen ve İstanbul Havalimanı’na ulaştıracak projelerinde ihale aşamasına geldiklerini belirterek, şöyle devam etti:

“34 kilometre uzunluğundaki Kağıthane-İstanbul Havalimanı’nı pazar günü birbirine bağlıyoruz. Bir yandan daha önemli bir projeye daha imza atıyoruz. İnşallah onun ihalesini de yakın zamanda yapacağız. Ankara-İstanbul hızlı tren hattı Gebze’den ayrılarak Sabiha Gökçen Havalimanı üzerinden Yavuz’a gidiyor “Sultan Selim Köprüsü’nü geçerek İstanbul Havalimanı’na ulaşacak ve oradan Avrupa’ya devam edecek. Bu hızlı tren istasyonu, İstanbul Havalimanı’ndaki mevcut metro istasyonumuz ile havalimanının ortasına gelecek. İstanbul Havalimanı’nı hızlı tren ağımızla buluşturacağız.”

İstanbul’daki trafik sorununa değinen Karaismailoğlu, kentin iyi yönetilmediğini belirterek, İstanbul’un Türkiye’nin ekonomik başkenti ve çekim merkezi olduğunu söyledi.

Karaismailoğlu, “Bu yıl 15 milyonun üzerinde turist geldi. Alt yapı olmasa kimse bu şehre girebilir mi? Düşünün ki İstanbul Havalimanı, Avrasya Tüneli, Yavuz Sultan Selim Köprüsü yok. İstanbul kendi kendine yetmeyince kimse gelir mi?” dışarıdan mı geliyor? “O da yetmez. Çünkü İstanbul her zaman yatırım ister. Çünkü buradaki hareketliliği arttırmak gerekiyor. İstanbul doğru yönetilmek istiyor. Sadece metro yatırımları değil, İETT, taksi ve minibüslerle birbirini tamamlayan sistem ve entegrasyonların olması birinci kuraldır” dedi.

“(Metro hattı) Yaptığımızı bitirdiğimizde yaklaşık 380 kilometre oluyor”

Adil Karaismailoğlu, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin (İBB) metro çalışmalarında başarısız bir yönetim gösterdiğini belirterek, şunları söyledi:

“Birinci kural bir an önce metroların bitmesi. İstanbul ulaşım master planı bize toplam 1.100 kilometre metro yapılması gerektiğini söylüyor. İstanbul’da şu anda 284 kilometre metro hattı çalışıyor. Hepsi bunların 2019 yerel seçimleri öncesi yapıldı Sabiha Gökçen bağlantısı İstanbul metrolarına bu hafta sonu 34 kilometre ekliyoruz önümüzdeki ay 6 kilometre daha ekleyeceğiz az önce yaptığımızı bitirdiğimizde yaklaşık 380 kilometre İstanbul Büyükşehir Belediyesi tam 100 kilometre bitecek metro hattı var ama maalesef öyle bir şey yok heyecan yok böyle bir sıkıntı yok.

Bize Başakşehir-Kayaşehir metro hattını yapmayacaklarını söyleyince burayı biz devraldık. Biz devraldığımızda buranın inşaat oranı yüzde 5 idi. Başakşehir metrosuna paralel Mahmutbey-Esenyurt metrosu var ve ilerleme hızı yüzde 1 oldu. Güneyinde Bağcılar-Kirazlı-Halkalı’yı birbirine bağlayan 9 kilometrelik metro hattı var ve ilerleme hızı yüzde 5 oldu. Başakşehir metrosunu yüzde 5’ten devraldık, bugün bitiriyoruz. Diğer iki metro sınırının üzerinden 4 yıl geçti, bir çalışma yok. %5’te duruyor. 4 yıldan fazla oldu. ya da sen belediyesin. Devletimiz de belediyelere bütçe veriyor. Bu yatırımları bu bütçelerle yapacaksınız. Metrolar var, yollar var. Ama ne yazık ki para yok, iş yok. Vakti gelince milletimiz bunun hesabını sandıkta verecektir.”

“Dünyada bir ilki başardılar”

İstanbul’da bazı metro çalışmalarının İBB tarafından durdurulmasını eleştiren Karaismailoğlu, “Dünyada bir ilki gerçekleştirdiler. Sorumlu oldukları metro hattında hafriyat yapan bir belediye olarak da tarihe geçtiler. Kırdılar. Orada da bir rekor var inşallah akılları başlarına gelir.Hizmet belediyecilik nedir öğreniyorlar.Gerçi bir yıl kadar süreleri var.O zamana kadar ne yapsalar kar ediyor ama biz bir şey göremiyoruz.” dedim.

Adana Büyükşehir Belediyesi’nin şehir içi trafiği açısından büyük önem taşıyan 15 Temmuz Şehitler Köprüsü projesini hayata geçirmediğini ve bu projeyi devraldıklarını belirten Karaismailoğlu, “Adana Büyükşehir Belediyesi’nin yapmadığı 15 Temmuz Şehitler Köprüsü şehir merkezinde belediyeyi yakından ilgilendiren bir proje.Öte yandan CHP’li belediyelerin halkına hizmet etmekten uzak kaldığı şu günlerde vatandaşlarımızın hayatını kolaylaştıracak projeleri de devralıp bitiriyoruz. Adana’daki 15 Temmuz Şehitler Köprüsü’nü de inşallah nisan ayında bitirerek halkımızın hizmetine sunacağız.” dedi.

kanal istanbul projesi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, Kanal İstanbul projesinin İstanbul’un geleceği açısından önemine değinerek, şu değerlendirmelerde bulundu:

“Devlet iseniz önünüze çıkabilecek sorunları önceden tespit etmeniz ve önlem almanız gerekiyor. Kanal İstanbul da aynı. Dünya ticaret hacmi belli, şu anda 12 milyar ton, öyle görünüyor ki.” 2030’da 25 milyar tona ulaşacak.Bugünden önlem almamız lazım.Aynı şekilde bugünden de önemli sorunlar.Kazlıçeşme,Yenikapı’da bekleyen yüzlerce gemi var.Bu gemilerin bekleme maliyetleri var.Marmara Denizi’nde oluşan sorunlar ve kirlilik var. Ayrıca İstanbul Boğazı dünyanın en riskli deniz su yollarından biri.Geçmişte kazalar oluyor.Bugün Süveyş Kanalı’ndan 40 bin gemi geçiyor, Süveyş Kanalı’ndan yılda 24 bin gemi geçiyor, yüzde 9 kar ediyorlar. milyar dolar Burada devlet olarak bu yoğunluğu azaltacak çözümler bulmak zorundayız.

Kanal İstanbul, topyekun bir ihtiyaçtan doğdu. Boğazı kapatmayacağız, yükü hafifleteceğiz. Kanal İstanbul’u kendi gelirleriyle maliyeti karşılayacak bir proje olarak hayata geçireceğiz. Şu anda Kanal İstanbul’dan geçen vatandaşlarımızın ulaşım ihtiyaçlarını karşılayacak olan Sazlıdere Köprüsü ve bağlantı yollarının yapım çalışmaları devam ediyor. Karadeniz’de büyük bir lojistik liman ile birlikte bu proje ile Rotterdam ve Singapur limanlarına benzer bir liman ile Karadeniz’deki lojistik faaliyete yön vereceğiz…”

“İkinci pisti (Sabiha Gökçen’de) mayıs ayında bitireceğiz”

Sabiha Gökçen Havalimanı’nın 2. pist çalışmalarının da hızla devam ettiğini kaydeden Karaismailoğlu, “Mayıs başında bitirmeyi hedefledik, o tarafta çalışmalarımız devam ediyor. 2. pisti de mayıs ayında bitireceğiz. Burayı daha da büyütmeyi planlıyoruz.” yeni kapasite artırım ihalesiyle daha da büyüyecek.İstanbul da Sabiha Gökçen de büyüyecek.Türkiye’yi dünyaya bağlayan projeler bunlar.” dedi.

selimajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort